Världens finaste komplimang


Det finns en flicka där ute som är väldigt speciell. Vi pratar inte så ofta med varandra, men just i kväll pratar vi om allt. Hon är en person jag "kännt" i ett par år nu, och som känner mig bättre på vissa områden än vad mina närmsta vänner någonsin kommer att göra. Vi kan kalla henne Anna.

Anna säger:

hi hi hi.. Jag blir alltid avis på dina fina bilder i dagboken.. du är så fin utan eds..

Jeanine säger:

va? är du allvarlig?

Anna säger:

nej, det är sant. du är glad, härlig och ser frisk ut.. jag är avis på att du vågar visa ditt rätta ansikte, det äkta

Jeanine säger:

tack

Jeanine säger:

det värmer massa

Anna säger:

det är dagens sanning och jag längtar till den dagen jag oxå kan ta en massa bilder på mitt liv, mina vänner och allting utan att ha ångest över hur jag ser ut eller vad jag väger.. Det är frihet, äkta fint

Jeanine säger:

ja det känns underbart. skulle inte vilja byta tillbaka till det gamla för allt i världen.


Vi pratade om barn också. Ni förstår, det är såhär: Jeanine, som aldrig skulle skaffa barn, längtar efter barn!


Anna säger:

hur gammal är du nu?

Jeanine säger:

22, fyller 23 i sommar. har alltid sagt att jag inte vill ha barn. i värsta fall adoptera. men allt annat är vktigare än barn. sen *poff* för ett par månader sedan så började biologiska klockan ticka. och jag ser barnvagnar överallt.

men jag ska iaf vänta till utbildning och sånt är klart. även om sånt går att skjuta upp om man får barn. men jag vill liksom ha "allt klart". vilket kommer ta typ x antal år.

Anna säger:

När du fått längtan ska du ta den på allvar för kroppen berättar saker för dig. Har du en kille som du känner att det är okej stabilt med så bestäm att DÅ ska det ske. Det kan vara försent att börja när man ex är 27. Jag önskar att jag tagit chansen när jag var 25 ungefär.. men jag trodde som sagt att jag var olämplig som människa.

Jeanine säger:

förut har jag alltid sett ned på tjejer som får barn "för tidigt". har tyckt att de var dumma i huvet som slängde bort hela sitt liv innan de hann uppleva något osv. nu ser jag bara hur starka de är. oftast ensamstående som ska få allt att funka. men jag vill ha det så att jag slipper kämpa för att överleva. därför jag vill vänta.

Jeanine säger:

usch, skjut mig

Anna säger:

äsch Som du säger.. tjejer som skaffar barn i dagens läge är STARKA! Det finns så mkt krav och föreställningar hur allt ska vara, att man ska vara klar med utbildningar och ha fast jobb och hus och gud vet allt. Man ska vara lyckad. .. men hallå? Känner man längtan efter barn och inte bor i en soptunna. GO for it. Det andra löser sig och får man barn tidigt mognar man och kan utbilda sig senare


Anna, jag tycker om dig ;)


Kommentarer
Postat av: sara

god jul min fru!
hoppas norge varit underbart!

2007-12-27 @ 09:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0